Voetbal

De afdeling voetbal is waar op 16 mei 1941 SV Welsum voor is opgericht. Het is dus de oudste afdeling binnen de SV Welsum en is aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond (KNVB). De afdeling neemt met 1 seniorenelftal deel aan de door de KNVB georganiseerde competitie. Het mooie aan dit team is dat jong en oud met elkaar samen spelen, er zitten meerdere generaties in het team. Sportiviteit, maar bovenal gezelligheid en plezier hebben staat hoog in het vaandel.

Looptijd seizoen en trainingen

De eerste competitiewedstrijd is afhankelijk van het speelschema, zoals opgesteld door de KNVB. Het seizoen loopt van half augustus/begin september tot en met april /mei. De spelers hebben de mogelijkheid om deel te nemen aan trainingen bij de Voetbalvereniging SV Terwolde.

Competitiebepalingen

De thuiswedstrijden van het eerste elftal vangen op zondagochtend aan om 10.00 uur.

Accommodatie

De afdeling maakt gebruik van faciliteiten die in eigendom zijn van de stichting dorpshuis De Bongerd te Welsum.

Overige activiteiten

De afdeling organiseert tevens de Teunis Uenk bokaal en jaarlijks een zeer gezellige feestavond. Deze bokaal is in het leven geroepen ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van ons erelid Teunis Uenk. SV Welsum nodigt voor de strijd om deze wisselbokaal andere voetbalverenigingen uit die met twee elftallen in wedstrijden van 2x een half uur een zo goed mogelijk resultaat tegen het elftal van SV Welsum proberen te behalen. De vereniging die hier het best in slaagt is een jaar houder van deze bokaal.

Contactpersoon

Heb je interesse om te voetballen in Welsum? Kom dan eens een keertje langs of neem contact op om iets af te spreken.

SV Welsum

Afdeling Voetbal